Sunday, November 4, 2012

Kenapa Anda Perlu Mengambil Suplemen


   Rasa-rasanya perlu ke kita ambil suplemen?? Siapa agaknya yang perlu ambil suplemen ni..meh baca untuk perkongsian bersama...

   Menurut kajian, kebanyakan rakyat Malaysia TIDAK mengamalkan gaya hidup sihat..betul tak? betul tak?Kenapa saya tulis begitu?? ya laa berapa ramai rakyat Malaysia yang suka bersenam dan menjaga kesihatan dan pemakanan dengan sewajarnya..masa sihat sayang nak keluarkan duit untuk beli suplemen tapi bila dah sakit masa tu nak tak nak kena keluarkan DUIT jugak..betul tak? So mencegah lebih baik daripada merawat..

   Kebanyakan rakyat Malaysia juga suka makan mengikut SELERA MAKAN..selagi boleh makan, makan apa sahaja..berlemak, berminyak, gula banyak, garam banyak..sampai kerajaan pun dah mula kempen makan makanan sihat..tapi agak-agak la kalau dah sakit SELERA MAKAN tu ada lagi tak? Masa tu pemakanan dah kena kontrol..kalau tak kontrol makin melarat la nantinya...so kita kena ambil suplement dalam diet harian kita..

   Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan juga boleh terjadi so suplemen boleh membantu mengurangkan gangguan ini..suplemen juga boleh menggantikan kehilangan nutrien dalam makanan kita..so marilah kita sama-sama mengamalkan suplemen..tak kisah la jenama apa asal anda yakin dan mempunyai label KKM..JANGAN AMBIL SEBARANGAN SUPLEMEN..bahaya kalau silap memilih

   Saya dan family pun dah mula ada kesedaran pasal kepentingan suplemen ni..so sekarang kami sudah cuba mengubah cara hidup kami dengan mengabil suplemen dalam kehidupan seharian kami..

Berminat dengan produk Shaklee sila hubungi

Norhafizah MK
ID Shaklee: 910483
SMS: 019 984 7340
Email: syahmizara@gmail.com
Facebook: http://www.facebook.com/fizzcare

No comments:

Post a Comment