Sunday, November 25, 2012

Bagaimana Nak Kurus

"Barang siapa yang selalu kekenyangan maka banyaklah dagingnya, dan siapa yang banyak dagingnya maka kuatlah nafsunya. Siapa yang kuat nafsunya maka banyaklah dosanya, siapa yang banyak dosanya makan keraslah hatinya maka tenggelamlah dia di dalam bencana dunia serta keindahannya."          
- petikan dari majalah

Jom mulakan langkah pertama untuk menurunkan berat badan anda!!!

Tahukah anda? Komponen UTAMA untuk menurunkan berat badan dengan BERKESAN ialah DETOX, PEMECAH LEMAK dan PROTEIN.

DETOX - Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tetapi tidak pernah mendapat hasil yang memuaskan. Puncanya mungkin masalah detox. Apabila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrien yang diambil samada daripada supplemen atau diet harian. Detox secara semulajadi ialah dengan meminum air kosong melebihi 3 liter sehari. Namun dengan bantuan pengambilan suplemen yang betul anda mampu mendapat hasil yang anda inginkan.

PEMECAH LEMAK - Anda memerlukan produk yang berfungsi untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk membawa keluar daripada badan. Medium pengangkutan yang dimaksudkan ialah komponen detox itu sendiri.

PROTEIN - Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan atau tidak sesetengah orang yang berat badan turun tetapi bentuk badan menggeleber. Ini kerana penurunan berat pada otot berlaku dalam erti kata lain kehilangan otot bukan kehilangan lemak. Otot penting untuk tingkatkan metabolisma badan bagi pembakaran lemak.

Cadangan Produk:


Penerangan produk:

HerbLax tidak digalakkan untuk diambil secara harian oleh itu penggunaan Alfalfa Complex adalah lebih sesuai untuk detox harian anda. HerbLax hanya perlu diambil seminggu empat biji sahaja manakala anda boleh mengambil Alfalfa setiap hari kerana Alfalfa menjalankan proses detox dengan perlahan.

Lecithin pula berfungsi semata-mata untuk memecahkan lemak dan memerlukan HerbLax/Alfalfa untuk menyah bahan buangan keluar dari badan anda.

Meal Shake / ESP / Cinch pula merupakan komponen sumber protein untuk membentuk otot anda semasa proses penurunan berat badan. Berat anda mungkin statik semasa pengambilan sumber protein ini pada awalnya kerana proses pembentukan otot terbentuk sementara lemak berlebihan akan disingkirkan oleh lecithin. Badan anda akan kelihatan tegap/firm sekiranya keperluan protein anda mencukupi. Cinch pula memang mengandungi luecine yang boleh membantu dalam menurunkan berat badan tetapi cinch kurang sesuai untuk ibu menyusu kerana ia mengandungi rendah kalori dan  bimbang menyebabkan terbantutnya pertumbuhan anak anda. Jadi ibu menyusu disyorkan mengambil Meal Shake atau pun ESP untuk menurunkan berat badan anda.

Diet yang berjaya bukan bermakna “SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN”. Itu sebenarnya diet paling tidak berjaya kerana berat anda mungkin lebih (rebound balik) pada masa akan datang.

Sedikit tip semasa diet:
  • Anda perlu mengambil produk ini secara konsisten. Letak sasaran jangka pendek selama tiga bulan sebelum  mencapai berat yang diimpikan dan perlu diingat berat badan anda tidak akan turun dalam masa sehari kerana bukan sehari juga untuk berat badan anda bertambah dulu.
    Di awal pengambilan produk ini akan ada stagnant period. Stagnant period adalah normal untuk diet jangka masa panjang iaitu berat statik untuk satu jangka masa. Anda hanya perlu diet seperti biasa kerana ketika itu badan anda sedang shape on(membetuk body) semasa stagnant period.
  • Anda WAJIB mengambil SARAPAN. Kita tidur lebih kurang dalam 6-8 jam dan sepanjang tempoh tersebut perut akan menjadi berasid. Sekurang-kurangnya alas dengan segelas air untuk meneutralkan asid tu. SARAPAN ni jadi penanda aras untuk tenaga sepanjang hari anda.
  • JANGAN TINGGALKAN MAKAN TENGAHARI. Sekiranya anda jenis yang suka mengunyah anda dinasihatkan makan banyak kali tetapi dalam kuantiti yang sedikit.
  • Makan malam sekiranya anda tidak mengambil makanan berat, anda dinasihatkan mengambil light meal walaupun sekadar biskut atau buah-buahan. Ini untuk elakkan badan bertukar kepada “starving mood”
  • Ambil NASI sekurang-kurangnya sekali sehari. Diet tanpa nasi adalah tidak betul keran nasi akan membekalkan karbohidrat dan karbohidrat sememangnya diperlukan oleh badan kita. Nasi adalah lebih baik daripada roti, mee atau pasta.
  • Amalkan pengambilan air kosnong melebihi tiga liter. 1liter AIR KOSONGbersamaan 25KG
 Testimoni pelanggan:


Berminat dengan produk ini sila hubungi

Norhafizah MK
ID Shaklee: 910483
SMS: 019 984 7340
Email: syahmizara@gmail.com
YM: fizs_nor@yahoo.com
Facebook: http://www.facebook.com/fizzcare

No comments:

Post a Comment